‘When art and fashion fusion together and create an amazing and unique piece of art’, this is what Alice Perini does with her creations; from paints to Converse trainers, her worlds is full of inspiration and creativity.
Venice born artist, Alice Perini starts her passion for arts drawing paints for herself.
After that she begun to explore and to develop her art with different techniques and materials.
She designed a jumpers, t-shirts and mobile phone cases collection with her paints prints; the concept behind that is that people were able to wear her art.
Thanks to its success she extended the collection to footwear. She designed a line with ‘Chuck Taylor Converse All Star‘ trainers made with her prints.
She released 4 limited models.
She also designed the new clothing collection of BOOIAKA – a fitness workout known and practice in more then 20 country all over the world as USA, Asia and Europe and still globally expanding.
From 17th to 23rd of October 2015 her creations were also exposed at the Merlino Gallery of Florence at the exhibition ‘Press a Button’.
Her next project will be a bikini collection, so girls get ready to wear her arts also during your holidays!
You can find more about her works here :
http://www.facebook.com/perini.art
https://www.instagram.com/perini_art/
Photo credits @Alice Perini
Italian Version :
‘Quando arte e fashion si fondono e creano una fantastica e unica opera d’arte, questo è quello che fa Alice Perini con le sue creazioni; da dipinti a Converse, il suo mondo è pieno di ispirazione e creatività.
Artista nata a Venezia, Alice Perini inizia la sua passione per l’arte disegnando dipinti per se stessa. Dopo questo periodo ha iniziato a esplorare e sviluppare la sua arte con differenti tecniche e materiali.
Ha creato una collezione di felpe, t-shirt e cover per telefoni cellulari con le stampe dei suoi dipinti; il concetto dietro a questa collezione è la possibilità per le persone di indossare la sua arte.
Grazie al successo di questa decide di estendere la collezione anche alle sneakers ideando una linea di Converse Chuck Taylor con la riproduzione dei suoi dipinti.
Si è recentemente occupata della creazione della nuova collezione di abbigliamento di BOOIAKA – un fitness workout conosciuto e praticato in più di 20 paesi nel mondo come America, Asia ed Europa e che tutt’ora è in forte via di espansione.
Dal 17 al 23 ottobre 2015 in occasione della mostra intitolata ”Press a Button”, le sue creazione sono state esposte presso la Galleria Merlino di Firenze.
Il suo prossimo progetto sarà una collezione di bikini, quindi ragazze preparatevi ad indossare la sua arte anche durante le vostre vacanze.